Vragen over mijn alarmsysteem

Bij normaal gebruik hebben alle onderdelen een verwachte levensduur van de batterijen van minimaal 3 jaar.
Heeft u vaak alarm dan kan het zijn dat de batterijen minder lang meegaan.

U hoeft zich hier geen zorgen over te maken, onze service afdeling houdt van alle onderdelen automatisch bij of er een onderdeel is waarvan de batterij leeg raakt.
U zal van ons daarover bericht ontvangen.

Jazeker, ook na de installatie van uw systeem kan op latere termijn altijd iets worden toegevoegd.

u kunt op de website vinden welke onderdelen er kunnen worden toegevoegd aan uw alarminstallatie onder het kopje producten.

Het is niet in alle gemeentes toegestaan om zonder toestemming een buitensirene te plaatsen.

In de meeste gemeenten is het echter toegestaan, zolang de sirene maar niet langer dan 3 minuten achtereenvolgens af gaat.
In alle gemeenten waar het zonder toestemming niet toegestaan is zal er aan de hand van het APV (Algemene Plaatselijke Verordening)  moeten worden gehandeld.

Het systeem hoeft niet aan te staan om een Paniek/overval, Brand of medisch alarm te maken.

Deze meldingen komen altijd bij onze meldkamer binnen, ook al is het systeem niet ingeschakeld.

Jazeker, al onze systemen zijn uitgerust met een oplaadbare accu, deze houdt het systeem volledig operationeel.
Zodra de stroom weer terugkeert zal deze accu weer opladen.

Omdat in de centrale unit ook een mobiele verbinding via GPRS/3G/4G aanwezig is, zal ook bij uitval van het internetmodem de verbinding met onze meldkamer niet verloren gaan.

Jazeker, door middel van de mobiele app kan er van overal ter wereld (mits er een internet verbinding aanwezig is op uw smartphone) bediend worden.

Als u gaat verhuizen kunt u het systeem met u mee laten verhuizen door 1 van onze monteurs.

Uiteraard is het ook mogelijk om het systeem te laten overnemen door de nieuwe bewoner, u krijgt dan een speciale aanbieding met een zeer hoge korting op uw nieuwe adres.

De installatie van een gemiddelde beveiligingsinstallatie neemt ongeveer 2 tot 3 uur in beslag.

Ja, dit moet worden gemeld bij de monteur of bij onze service afdeling.
De bewegingsmelders moeten worden afgesteld om de huisdieren geen valse meldingen te laten veroorzaken.

Indien het gaat om kleine dieren (konijn, hamster, cavia e.d.) is dit niet vereist.
Denk aan bijv. een hond, Kat, reptielen e.d.

We kunnen betrouwbaar huisdieren tot 30 Kg in het alarmsysteem zonder dat hierbij het alarm valse meldingen geeft toelaten.
Heeft u een groter/zwaarder huisdier is het beter om een alternatieve detectie uit te voeren zoals schokdetectie en/of glasbreukdetectie in plaats van het gebruik van bewegingsmelders.

Ja, dit moet worden gemeld bij de monteur of bij onze service afdeling.
De bewegingsmelders moeten worden afgesteld om de robotstofzuiger geen valse meldingen te laten veroorzaken.

We hebben geen directe toegang tot video- en fotobestanden van de alarminstallatie.
Foto’s van de bewegingsdetectoren zijn alleen in geval van alarm door de operator in de meldkamer beschikbaar.

Ja, de beelden welke zijn veroorzaakt worden in de meldkamer gedurende 1 maand bewaard.
Deze zijn indien nodig bij de Klantenservice opvraagbaar, na 1 maand worden de beelden automatisch verwijderd.
Op deze regel is 1 uitzondering, indien er een bevestigd incident heeft plaatsgevonden (bijv. een inbraak) worden de beelden naar wens van de klant langer bewaard indien dit nodig is voor bewijslast naar de politie.

In de mobiele app blijven beelden bewaard tot het moment dat u deze zelf verwijderd, of dat het geheugen van de mobiele app geen nieuwe beelden meer toelaat.
Dan zullen bij het maken van nieuwe foto’s de oudste foto’s automatisch worden overschreven.

In het systeem kunnen tot 30 gebruikers worden aangemaakt.
Iedere gebruiker kan gebruik maken van een code, alarmsleutel, afstandsbediening en/of mobiele app.

Ja, we hebben een overzicht met gedetailleerde uitleg hoe de batterijen moeten worden vervangen.

Wel adviseren wij om het onderhoud en/of het vervangen van de batterijen door een erkende monteur te laten uitvoeren.
Na de werkzaamheden worden dan ook de sensoren weer goed getest, om zeker te zijn dat het systeem weer goed werkt.

Met de gedeeltelijke stand in uw alarminstallatie kunt u een deel van de installatie activeren terwijl u bijvoorbeeld zelf nog binnen kunt bewegen en verplaatsen.

Het instellen hiervan kunt u het beste overleggen met uw monteur of de klantenservice.

Fotodetectie is het maken van foto’s tijdens het afgaan van het alarm, deze beelden worden direct verstuurd naar de meldkamer en de mobiele app.

Door deze beelden direct te delen met de meldkamer, kan er snel en adequaat worden gereageerd bij een alarmmelding.
Als bijvoorbeeld een inbraakmelding word ontvangen en er op de beelden iemand zichtbaar is, kan dit al reden zijn om direct de politie aan te sturen.

Een fotodetector kan ook worden gekoppeld aan andere melders zoals bijvoorbeeld een rookmelder.
Bij een detectie van rook, kan door middel van de foto in de meldkamer direct worden beoordeeld of een uitruk van de brandweer nodig is.

Een onderhoudscontract zorgt voor een jaarlijkse controle van uw alarminstallatie.

Tijdens een onderhoud worden alle functies van het alarmsysteem getest en indien nodig aangepast.

Bij sommige contracten zijn ook het vervangen van de batterijen hierin meegenomen.

Vragen over de meldkamer

De meldkamer zal contact met de hiervoor opgestelde contactpersonen opnemen.
Tijdens dit contactmoment word er gevraagd of het alarm zelf veroorzaakt is.

Staat u niet op de contactlijst, neem dan contact op met de verantwoordelijke van de locatie of met onze meldkamer op 088 088 3 555 en kies voor optie 1 in het menu.

Geen probleem!

Door onze fotodetectie kunnen we bij detectie van een reële inbraak melding direct de politie op uw woning afsturen.
Indien u zelf niet in staat bent om naar de woning te gaan, sturen wij na telefonisch overleg een mobiele surveillant om controle op locatie uit te voeren.

Indien de meldkamer telefonisch contact zoekt, heeft deze een melding gehad welke prioriteit heeft om met u te delen, of om te controleren of u zelf het alarm heeft laten afgaan.

Er zal aan de hand van de identificatie passen worden gecontroleerd of u een gemachtigde contactpersoon bent, om vervolgens te bespreken is of verdere actie is vereist.

Jazeker!

Onze meldkamer is 24/7 bemand en telefonisch bereikbaar op 088 088 3 555 optie 1 in het menu.

De pincode kan worden aangepast via telefonisch contact met de klantenservice, zorg wel dat u in het bezit bent van een pas en pincode, zonder juiste gegevens kan er niets worden aangepast.

Ook kan er in het telefoonmenu ( 088 088 3 555 optie # ) volg de stappen van het automatische telefoonmenu om de pincode aan te passen.

Vragen over de Camera Service Suite

Het Sipac Camera Platform, ook wel Camera Service Suite (CSS) genoemd stelt de installateur in staat de volledige technische staat van de bewakingsapparatuur te monitoren. Hierbij moet worden gedacht aan, aanwezigheid en of werking van de harde schijf, temperatuur van de harde schijf of overige delen, Aanwezigheid en werking van de aangesloten camera’s of andere randapparatuur, poging tot Hacking enz.
Daarnaast kan het platform bij detectie door middel van onze tools, direct actie nemen om geautomatiseerd problemen van op afstand te verhelpen, zonder dat hierbij handelingen door een operator voor zijn benodigd.

Zonder een aansluiting op een de Camera Service Suite (CSS) van Sipac, is het camerasysteem vatbaar voor een groot scala aan storingen en invloeden van buitenaf. Uiteraard kan het platform niet alle problemen voorkomen, maar wel snel detecteren, waardoor de eventuele voorgevallen problemen zo snel mogelijk kunnen worden verholpen. Het oplossen gebeurd in het grootste geval op afstand maar indien dit niet mogelijk is word hiervoor direct melding gemaakt bij de verantwoordelijke installateur om hiervoor op locatie nader onderzoek te doen en het probleem op te lossen.

Het is erg lastig om invloeden van buitenaf te voorkomen, daarom blijft Sipac continu innoveren om zoveel mogelijk problemen van buitenaf of veroorzaakt door derden te voorkomen of zo snel mogelijk te detecteren en op te lossen. Zo heeft iedere aansluiting een eigen Dynamisch adres, waardoor wij niet afhankelijk zijn van de wijziging van ip-adressen van internet providers. Ook worden alle standaard inloggegevens van de apparatuur volledig vervangen door identieke gebruikersnamen en sterke wachtwoorden. Daarnaast zijn er op het moment meerdere functies in ontwikkeling waarmee de aangesloten systemen minder afhankelijk zijn van invloeden van buitenaf, en de veiligheid beter kan worden gewaarborgd.

Nee, Privacy staat bij Sipac erg hoog in het vaandel en daarvoor hebben Sipac of haar partners niet de mogelijkheid om via het Camera Service Suite (CSS) naar live bewakingsbeelden te kijken of deze op te vragen. Het platform kan zelf door middel van Sipac Video Analyse (SVA) wel degelijk de beelden ontvangen en beoordelen, maar deze beelden zijn alleen toegankelijk voor het geautomatiseerde deel van het platform.
Tijdens een storingen of alarmmeldingen welke door het systeem worden gegenereerd, wordt er automatisch een screenshot van de desbetreffende camera(s) in de melding meegezonden, maar deze zijn niet zelf op te vragen.

Sipac Camera Service Suite richt zich enkel op het technische vlak van de camerasystemen en/of aangesloten randapparatuur.

Uit de praktijk blijkt dat er in vergelijking tot bijvoorbeeld alarminstallaties vaak geen continue controle plaats vind op de aanwezigheid en/of werking van de apparatuur. Zeker nu de apparatuur steeds meer wordt aangesloten op internet en daarmee dus ook hiervan afhankelijk is geworden, wordt de apparatuur ook gevoeliger voor invloeden van buitenaf.
Deze invloeden zijn heel divers, maar worden tot op de dag van vandaag niet snel genoeg, en soms ook helemaal niet gedetecteerd. Hiermee komt de functionaliteit van de producten, zonder hiervan op de hoogte te zijn, deels of zelfs volledig te vervallen. Uiteraard is op iedere locatie waar camera’s aanwezig zijn een zekere noodzaak aanwezig voor het gebruik daarvan, waardoor het goed functioneren van de camera’s uiteraard altijd wenselijk is.
Het Sipac platform, doet deze monitoring continu, waardoor het functioneren van de bewakingsapparatuur wordt gewaarborgd.

Jazeker, wij helpen graag bij het maken van de juiste keus en een passende beveiligingsoplossing.
Voor de installatie wordt een van onze erkende installatie partners ingeschakeld om de alarminstallatie vakkundig te installeren.