Veelgestelde vragen.

Het Sipac Platform, ook wel Camera Service Suite (CSS) genoemd stelt de installateur in staat de volledige technische staat van de bewakingsapparatuur te monitoren. Hierbij moet worden gedacht aan, aanwezigheid en of werking van de harde schijf, temperatuur van de harde schijf of overige delen, Aanwezigheid en werking van de aangesloten camera’s of andere randapparatuur, poging tot Hacking enz.
Daarnaast kan het platform bij detectie door middel van onze tools, direct actie nemen om geautomatiseerd problemen van op afstand te verhelpen, zonder dat hierbij handelingen door een operator voor zijn benodigd.

Zonder een aansluiting op een de Camera Service Suite (CSS) van Sipac, is het camerasysteem vatbaar voor een groot scala aan storingen en invloeden van buitenaf. Uiteraard kan het platform niet alle problemen voorkomen, maar wel snel detecteren, waardoor de eventuele voorgevallen problemen zo snel mogelijk kunnen worden verholpen. Het oplossen gebeurd in het grootste geval op afstand maar indien dit niet mogelijk is word hiervoor direct melding gemaakt bij de verantwoordelijke installateur om hiervoor op locatie nader onderzoek te doen en het probleem op te lossen.

Het is erg lastig om invloeden van buitenaf te voorkomen, daarom blijft Sipac continu innoveren om zoveel mogelijk problemen van buitenaf of veroorzaakt door derden te voorkomen of zo snel mogelijk te detecteren en op te lossen. Zo heeft iedere aansluiting een eigen Dynamisch adres, waardoor wij niet afhankelijk zijn van de wijziging van ip-adressen van internet providers. Ook worden alle standaard inloggegevens van de apparatuur volledig vervangen door identieke gebruikersnamen en sterke wachtwoorden. Daarnaast zijn er op het moment meerdere functies in ontwikkeling waarmee de aangesloten systemen minder afhankelijk zijn van invloeden van buitenaf, en de veiligheid beter kan worden gewaarborgd

Nee, Privacy staat bij Sipac erg hoog in het vaandel en daarvoor hebben Sipac of haar partners niet de mogelijkheid om via het Camera Service Suite (CSS) naar live bewakingsbeelden te kijken of deze op te vragen. Het platform kan zelf door middel van Sipac Video Analyse (SVA) wel degelijk de beelden ontvangen en beoordelen, maar deze beelden zijn alleen toegankelijk voor het geautomatiseerde deel van het platform.
Tijdens een storingen of alarmmeldingen welke door het systeem worden gegenereerd, wordt er automatisch een screenshot van de desbetreffende camera(s) in de melding meegezonden, maar deze zijn niet zelf op te vragen.

Sipac biedt dan ook geen bewakings en/of observatie diensten aan, en houd richt zich enkel op het technische vlak van de camerasystemen en/of aangesloten randapparatuur.

Uit de praktijk blijkt dat er in vergelijking tot bijvoorbeeld alarminstallaties vaak geen continue controle plaats vind op de aanwezigheid en/of werking van de apparatuur. Zeker nu de apparatuur steeds meer word aangesloten op internet en daarmee dus ook hiervan afhankelijk is geworden, wordt de apparatuur ook gevoeliger voor invloeden van buitenaf.
Deze invloeden zijn heel divers, maar worden tot op de dag van vandaag niet snel genoeg, en soms ook helemaal niet gedetecteerd. Hiermee komt de functionaliteit van de producten, zonder hiervan op de hoogte te zijn, deels of zelfs volledig te vervallen. Uiteraard is op iedere locatie waar camera’s aanwezig zijn een zekere noodzaak aanwezig voor het gebruik daarvan, waardoor het goed functioneren van de camera’s uiteraard altijd wenselijk is.
Het Sipac platform, doet deze monitoring continu, waardoor het functioneren van de bewakingsappartuur word gewaarborgd.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Staat uw vraag hier niet tussen?

Neem contact met ons op en we helpen u graag verder.